تاریخچه برند ورساچه

تاریخچه برند ورساچه
تاریخچه برند ورساچه

شیک، مغرور و بسیار جذاب

ورساچه از برندهای افتخارآفرین ایتالیایی است که به خانه ورساچه هم شهرت دارد.  ورساچه در سال1987 توسط جانی ورساچه تاسیس شد. جانی در دوران حیاتش گام‌های مهمی در راستای پیشرفت مد ایتالیا برداشت و توانست در مدت نسبتا کوتاهی برند ورساچه را به یک برند محبوب و معتبر جهانی تبدیل کند. پس از مرگ او، خواهر کوچکش، دوناتلا ورساچه به‌عنوان مدیر کمپانی ورساچه، اداره امور را به دست گرفت و با مدیریت درست خود توانست به‌خوبی از میراث برادرش پاسداری کند. امروزه محبوب‌ترین سلبریتی‌ها با افتخار انواع محصولات این برند (از گردنبند گرفته تا کیف و کفش و محصولاتی آرایشی) را مورد استفاده قرار می‌دهند. «جانی ورساچه» در سال1978 با افتتاح فروشگاه مجموعه زنانه تحت‌عنوان «جانی ورساچه دونا» برند ورساچه را تاسیس کرد. این فروشگاه در ویا دلا اسپیگای میلان قرار داشت. سال1979 همکاری برند ورساچه با ریچارد اودون (عکاس مشهور آمریکایی) به‌منظور اولین عکاسی تبلیغاتی برقرار شد. در طول این سال‌ها، ورساچه دفعات بسیاری با اودون همکاری کرده است. سال1982 برند ورساچه لباس‌هایی از جنس زره زنجیری (فلزی) عرضه کرد و بر آنها نام «اورتون» گذاشت که در اپرای پاریس مورد استفاده قرار گرفتند. در آن زمان ورساچه همچنین به طراحی لباس باله برای تئاتر «لا اسکالا» میلان مشغول شد. اولین نمایشگاه جانی ورساچه در انگلیس سال1985 در موزه ویکتوریا و آلبرت برگزار شد. طی این سال‌ها، برند ورساچه همچنین توانست به‌خاطر مشارکتش در تئاتر، جایزه ماسک نقره‌ای بگیرد. ورساچه، مارک  Instanteرا عرضه کرد که محصولاتش مشابه برند ورساچه اما ارزان‌تر از آن بود.

 

 

فعالیت‌های برتر

سال1986 در پاریس «نمایشگاه لنز جیانی ورساچه» در موزه «د لا مد» برگزار شد. این نمایش حاصل همکاری ورساچه با عکاسان مختلف بین‌المللی شامل اودون، نیوتن، وبر، پن و باربیری بود. طی این سال، جانی ورساچه ازسوی ژاک شیراک، شهردار وقت پاریس، برنده جایزه Grande Medialle de Vermeil de la Ville de Paris شد. برای اولین‌بار در تاریخ این جایزه به یک طراح داده شد. این جایزه تقریبا به‌منزله معرفی فرد به‌عنوان شهروند افتخاری فرانسه است و عموما شهردار پاریس این جایزه را اهدا می‌کند.

 در سال1989 ورساچه اولین مجموعه طراحی لباس و مد بانوان خود را در پاریس تحت‌عنوان «آتلیه ورساچه» افتتاح کرد. «پیراهن‌هایی برای اندیشیدن» نام نمایشگاهی از ورساچه بود که 25سال فعالیت برند ورساچه را در صنعت مد و تئاتر بازگو می‌کرد و در Sforzesco Castle میلان برگزار شد.

ورساچه سال1991 اولین ادکلن خودش را به بازار عرضه کرد. در این سال، ورساچه با همکاری خیاطان حرفه‌ای و متخصص ایتالیایی، شرکتی به نامVeze  را ساخت که مجموعه‌های ورساچه را تولید می‌کرد.

سال1992 خانه طراحی ورساچه به تولید و طراحی لباس برای تور جهانی و جلد آلبوم «التون جان» مشغول بود. نمایشگاه مد ورساچه در نیویورک دایر شد. مجموعه کالای خواب ورساچه شامل ملحفه، بالش و سایر موارد دیگر به مرحله تولید و عرضه رسید.

سال1993 برند ورساچه برنده اولین اسکار مد آمریکا از CFDA در شهر نیویورک شد. در این سال، ورساچه اولین خط‌تولید لباس کودک خود را تحت‌عنوان «ورساچه جوان» افتتاح کرد.

سال1995 نمایشگاهی گروهی از برترین برندهای دنیا شامل ورساچه، شنل، بالنسیاگا و دیور در موزه متروپولیتن نیویورک برگزار شد. این اولین نمایشگاه مد در نیویورک بود که چند رقیب را کنار هم نشان می‌داد.

سال1996 بنای Casa Casuarina در میامی که به عمارت ورساچه هم شهرت دارد، برنده جایزه «حفظ اعتماد تاریخی» برای بهترین کار بازسازی آثار قدیمی شد.

 

 

مرگ تلخ

جانی ورساچه در 15ژوئیه 1997 در میامی فلوریدا درگذشت. «دوناتلا»، خواهر جانی، پس از مرگ او، مدیریت برند ورساچه را به دست گرفت. جانی ورساچه به دست قاتلی زنجیره‌ای به نام اندرو کونانان به قتل رسید. قاتل پس از قتل جانی ورساچه به زندگی خود پایان داد. سال1998 دوناتلا ورساچه که نایب‌رئیس شرکت ورساچه شده بود به جمع‌آوری بودجه سالانه به‌منظور اهدا به برنامه تحقیقات سرطان پرداخت. سال2000 ورساچه میزبان جشن هزاره با حضور شاهزاده ولز شد. ورساچه سال2000، هتل 6ستاره «پالازو ورساچه» را در ساحل «گلد کوست» استرالیا افتتاح کرد. سال2004 دوناتلا ورساچه برنده جایزه مد از هامبورگ شد.

سال2006 شرکت‌های Gianni Versace S.p.A و TAG Group با هم به مشارکت پرداختند. نمایشگاهی که رابطه جانی ورساچه و مد و هنرهای نمایشی را نشان می‌داد در موزه مازوچلی شهر برشا ایتالیا دایر شد. این نمایشگاه «ورساچه، مرد نابغه عرصه مد و هنر» نام داشت. در این سال، ورساچه و لامبورگینی با همکاری هم اتومبیل Lamborghini Murciélago LP 640 Versace  را عرضه کردند. سال2007 شهر بورلی هیلز و کمیته خیابان رودیو درایو (شیک‌ترین خیابان بورلی هیلز) به پاس زحمات جانی و دوناتلا ورساچه در دنیای مد و سرگرمی، جایزه The Rodeo Drive Walk of Style Award  را به برند ورساچه اهدا کرد. سال2008 نمایشگاه عکاسی ریچارد اودون در میلان دایر شد که ورساچه اسپانسر نمایشگاه بود. دوناتلا ورساچه به‌عنوان رئیس  Fashion Fringe 2008انتخاب شد. گروه ورساچه با Attie Group  که طراحی Vita Tower in Panama را انجام داده به مشارکت پرداخت.

تگها : خرده فروشی , برندهای برتر , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , برند , کیف و کفش , تولید , محصولات آرایشی , طراحی لباس , لوکس , رقابت , ورساچه , خانه ورساچه

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان