جشنواره‌های مراکز خرید، لذت خرید، شوق برنده شدن

جشنواره‌های مراکز خرید، لذت خرید، شوق برنده شدن
جشنواره‌های مراکز خرید، لذت خرید، شوق برنده شدن

فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکزخرید، فروشگاه‌های آنلاین و حتی کسب‌وکارهای کوچک و محلی معمولا دوبار در سال را برای برگزاری جشنواره‌های هماهنگ تخفیفی انتخاب می‌کنند. نوروز و تابستان دو زمانی هستند که بیشتر از سایر اوقات در ایران شاهد اجرای جشنواره هستیم. جشنواره نوروزی که از اواخر بهمن‌ماه آغاز می‌شود و غالبا تا اواخر فروردین‌ماه ادامه پیدا می‌کند و جشنواره تابستانه که در مرداد و شهریور هر سال برپا می‌شود. این جشنواره‌ها با تخفیف‌های بزرگ و هیجان‌انگیز، مراسم شاد و جشن و سرور و جایزه‌هایی ارزشمند برای ترغیب بیشتر مشتریان به خرید همراه هستند.

در شرایط کنونی، اقتصاد ایران که در آن شاهد تورم افسارگسیخته‌ای هستیم و توان خرید جامعه روزبه‌روز کاهش پیدا می‌کند، فستیوال‌های مناسبتی که معمولا با تخفیف‌های قابل‌توجهی روی اجناس فروشگاه‌ها همراه هستند، فرصت مناسبی برای تامین مایحتاج خانواده است که معمولا نیز با استقبال خوبی روبه‌رو می‌شود.

بسیاری از مراکزخرید برای رونق دادن به کسب‌وکار خود و تشویق مردم به خرید بیشتر جوایز گران‌قیمتی چون انواع خودروهای داخلی و خارجی را انتخاب می‌کنند تا در قرعه‌کشی به مخاطبان خود اهدا کنند

در این مقاله قصد داریم مهم‌ترین و بزرگ‌ترین جشنواره‌های تخفیفی که مراکزخرید ایران در نیمه اول سال1402 برگزار کردند و خودرو را به‌عنوان جایزه اصلی خود انتخاب کرده‌اند، بررسی کنیم.

ابتدا به سراغ جشنواره‌های نوروزی رفته و سپس به بررسی جشنواره‌های تابستانه که بسیاری از آنها تا به امروز نیز جاری هستند، می‌پردازیم.

امسال مرکزخرید کورش فستیوال بهاره برگزار کرد و در این جشنواره خرید که از اول اسفند1401 تا آخرین روز بهار یعنی 31خرداد 1402 ادامه داشت سه عدد خودرو شامل دو عدد پژو 206 و یک عدد خودروی دانگ‌فنگ SX5 را به برندگان اهدا کرد. هر 200هزار تومان خرید برای مشتریان یک شانس شرکت در قرعه‌کشی بود.

 

 

بازار مبل ایران در سیزدهمین جشنواره فروش خود که در بهار سال گذشته برگزار شد 14دستگاه پژو206 را قرعه‌کشی و به برندگان اهدا کرد. در قرعه‌کشی این مرکز‌خرید که به‌صورت تخصصی درزمینه فروش مبلمان فعالیت می‌کند، هر سه‌میلیون تومان خرید یک شانس بود. مرکزخرید گالریا اما برخلاف روال سایر مراکزخرید هر فصل به مشتریان وفادار خود خودروهای داخلی جایزه می‌دهد. این مرکزخرید در سال1401 در هر فصل یک پژو206 را قرعه‌کشی کرد و برای بهار1402 نیز یک دستگاه خودروی پژوی 207 در نظر گرفت.

بازار مبل کاسپین دیگر مرکزخرید تخصصی در زمینه مبلمان بود که برای جذب مشتری و فروش بیشتر به سراغ برگزاری جشنواره رفت و در فروردین1402 اعلام کرد دو دستگاه خودروی MVM X22 Pro  را به‌ازای هر 10میلیون تومان خرید قرعه‌کشی می‌کند.

  بازار بزرگ ایران (ایران‌مال) اما به‌ازای هر 500هزار تومان خرید در روزهای سه‌شنبه به مشتریان خود جایزه می‌دهد. به نظر می‌رسد انتخاب این روز از سمت ایران‌مال برای رونق بخشیدن به بازار در روزهای میانی هفته باشد اما نکته قابل‌توجه اینکه این مرکزخرید نیز به سراغ خودروهای ساخت‌داخل رفته و سه دستگاه207 و سه دستگاه دناپلاس را برای جایزه انتخاب کرده است.

اُپال نیز جشنواره تابستانه‌ای با نام فستیپال به راه انداخته که به ازای هر یک‌میلیون تومان خرید یک امتیاز به مشتریان خود می‌دهد و نهایتا بین همه شرکت‌کنندگان قرعه‌کشی کرده و جوایز متعددی را به برندگان اهدا می‌کند که مهم‌ترین و بزرگ‌ترین آنها یک دستگاه خودرو KMC  است.  برگزاری جشنواره‌های تخفیفی فقط مختص تهران نبوده و مراکزخرید بسیاری در سراسر ایران جشن‌هایی را به‌صورت فصلی برای مخاطبان خود تدارک می‌بینند.

پارک سنتر اهواز یکی از این مراکز بود که امسال هم مثل سال‌های گذشته دو دستگاه خودروی پژو206 را در اسفند1401 و اردیبهشت سال جاری قرعه‌کشی کرده و به برندگان تحویل داد.

مهرادمال در شهر کرج نیز مانند مجتمع تجاری گالریا به‌صورت فصلی و از بین اعضای باشگاه مشتریان خود قرعه‌کشی کرده و یک دستگاه پژو206 به برنده اهدا خواهد کرد. این مرکزخرید در فصول گذشته نیز خودروهای دیگری را به‌عنوان جایزه به برندگان تقدیم کرده است.  مجتمع تجاری طلای سفید در بجنورد نیز به سراغ برپا کردن جشنواره تابستانه رفته و قرار است یک دستگاه کوییک را به برنده خوش‌شانس خود اهدا کند. این مرکز‌خرید به‌ازای هر 100هزار تومان خرید در صبح و هر 200هزار تومان خرید در عصر یک امتیاز قرعه‌کشی را در نظر گرفته است.

مرکزخرید زیگورات در شهر سیرجان استان کرمان نیز جزو مراکزخریدی بود که خودرو را به‌عنوان جایزه اصلی خود انتخاب کرده بود. این مرکزخرید برای جشنواره بهاره خود یک دستگاه خودروی تیارا قرعه‌کشی کرده و به برنده تحویل داد.

 

 

در این بین، فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز بیکار ننشسته‌اند و این فروشگاه‌ها هم جشنواره‌هایی را ترتیب دادند؛ برای مثال، فروشگاه زنجیره‌ای هایپرمی جشنواره تابستانه‌ای از تاریخ 10خرداد الی 10مرداد برگزار کرد و به برنده خوش‌شانس خود یک دستگاه خودروی دایون Y5+ اهدا کرد. شرط شرکت در قرعه‌کشی این خودرو، خرید بالای یک‌میلیون تومان در بازه زمانی یادشده بود.

هایپراستار هم دیگر فروشگاه زنجیره‌ای بود که خودروی پژو207 را برای جایزه دادن انتخاب کرد. این مرکزخرید به مناسبت افتتاح شعبه جدید خود در شهر بندرعباس از بین کسانی که از این شعبه خرید کرده بودند قرعه‌کشی و به برنده یک دستگاه خودرو اهدا کرد.

مراکزخریدی که از آنها یاد شد فقط بخشی از مراکزی بودند که جشنواره‌های فصلی یا مناسبتی را اجرا کرده و جوایز ارزشمندی چون خودرو را در مراسمی قرعه‌کشی می‌کنند.

در بررسی بالا مشخص شد که بیشتر مراکزخرید خودروهای تولید داخل را انتخاب کرده‌اند و خودروسازان داخلی سهم بالای 70درصدی را در انتخاب برگزارکنندگان این جشنواره‌ها دارند. همان‌طور که مشاهده شد، در این بین نیز بیشترین سهم را خوردوهای مربوط به گروه خودروسازی ایران‌خودرو تشکیل ‌دادند. بقیه مراکزخرید اما به سراغ خودروهای چینی رفته‌اند و مرکزی که ماشین‌های کره‌ای یا تولیدات سایر کشورها را برای اهدای جایزه انتخاب کرده باشد به چشم نمی‌خورد. به نظر می‌رسد یکی از علل این انتخاب‌ها تصمیم دولت و مجلس مبنی بر ممنوعیت ورود خودروهایی به ارزش بالای 40هزار دلار است که از بهمن‌ماه سال1396 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و از اویل سال1397 به‌طور رسمی در کشور اجرایی شد. هرچند که به‌تازگی و از 21مردادماه سال جاری واردات خودروهای کره‌ای مجددا آزاد شده، اما با توجه به قیمت بالای ارز و قیمت دلاری این خودروها در بازار، بعید به نظر می‌رسد مراکزخرید تصمیمی مبنی بر اهدای خودروهای وارداتی به‌عنوان جایزه جشنواره‌های خود داشته باشند.

تگها : خرده فروشی , مراکزخرید , کسب و کار , ایران مال , فروشگاه های زنجیره ای , ماهنامه تجارت طلایی , بازار بزرگ ایران , هایپراستار , مرکزخرید کورش , مرکزخرید اپال , جشنواره فروش , جشنواره , فستیوال , مهرادمال کرج , فستیپال , مرکزخرید گالریا , پارک سنتر اهواز , مرکزخرید زیگورات , بازار مبل کاسپین , بازار مبل ایران

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان