جنگ لوئی ویتون و گوچی در زمین تنیس

جنگ لوئی ویتون و گوچی در زمین تنیس
جنگ لوئی ویتون و گوچی در زمین تنیس

ورزش، محل تاخت‌وتاز برندهای لوکس

تنیس به‌عنوان یک ورزش لوکس و عمدتا متعلق به طبقات مرفه جوامع گوناگون، بیش از بقیه رشته‌های ورزشی توجه برندهای لوکس را به خود جلب کرده و عجیب نیست مارک‌های مشهور و گران را به محض شروع هر تورنمنت مهم این رشته، پشت درهای زمین‌های برگزاری رقابت‌ها و در تلاش برای تبدیل شدن به اسپانسر ستارگان این ورزش ببینیم.

ذات لوکس تنیس، توجه برندهای لوکس را ایجاب می‌کند و آخرین سری از چهار گرنداسلم سالانه این ورزش هم از این قاعده مستثنا نبود. تنیس یک ورزش با رشد سریع در آسیا و بازاری کلیدی برای برندهای لوکس است. نسل جدیدی از بازیکنان وجود دارد؛ یک گروه جوان، متنوع، کاریزماتیک و با هوش رسانه‌ای اجتماعی و در حال ایجاد مسیرهای جدیدی برای برندها، جهت ارتباط واقعی با مصرف‌کنندگان! در این مسابقات دو چهره جوان با اسپانسرهای‌شان جلب توجه کردند.

 

 

لوکاس آلکاراس، پدیده اسپانیایی دنیای تنیس اخیرا با لوئی ویتون قرارداد همکاری امضا کرده است؛ برندی که رسما به‌عنوان اسپانسر و شریک تجاری المپیک آتی هم انتخاب شده است. در سوی مقابل، جان سینر ایتالیایی همان‌طورکه در زمین رقیب آلکاراس بود، بیرون میدان هم با انتخاب رقیب اسپانسر آلکاراس، جنگ با او را معنا کرد. سینر، برند مشهور وطنش یعنی گوچی را برگزید؛ برندی که با نامش روی کیف‌های زنانه و مردانه به رنگ زرد و آبی، بین تماشاگران مسابقات خودنمایی می‌کرد. با این زمینه و تاریخی سرشار از حضور برندها، تنیس همیشه یک مأمن امن برای برندهای لوکس بوده است؛ از نایک و مرسدس گرفته تا هواپیمایی امارات!

 

 

با جهانی‌تر و محبوب‌تر شدن تنیس، توجهات بیشتری به سمت این رشته سرازیر شده است و طبیعتا در این شرایط، اسپانسرها بیش از پیش برای تبدیل شدن به حامی مالی تنیسورها و تورنمنت‌ها، سر و دست می‌شکنند. پیشینه و سودآوری تنیس باعث شده برندها مدام در زمینه عقد قرارداد و اسپانسرینگ در این رشته، رکورد بشکنند و سود سرشاری هم ببرند. اکنون شاهد ورود نسل جدیدی از علاقه‌مندان و شبکه‌های اجتماعی به این رشته هستیم. پس تعجبی ندارد که برندهایی مانند گوچی و لوئی ویتون سرمایه‌گذاری خاصی در این بازار داشته‌ و فرهنگ مالی ورزش را تغییر داده‌اند. آنها با اقدامات‌شان به نوعی فرش قرمز را برای سایر برندها جهت حضور در این وادی پهن کرده‌اند.

منبع: Businessoffashion

 

تگها : خرده فروشی , ورزش , تنیس , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , برند , لویی‌ویتون , لوکس , برندهای لوکس , رقابت , گوچی , ورزش لوکس

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان