روند نزولی «پاخور» مراکزخرید

روند نزولی «پاخور» مراکزخرید
روند نزولی «پاخور» مراکزخرید

روند نزولی «پاخور» مراکزخرید در ژانویه نسبت‌به سال قبل ادامه داشت اما از دسامبر بهبود یافت، زیرا مصرف‌کنندگان بیشتر روی خریدهای خاص متمرکز شدند.

براساس آخرین داده‌ها در بریتانیا، پاخور مراکزخرید در سال منتهی به ژانویه 2.8درصد نسبت‌به سال قبل کاهش داشت و این عدد در مقایسه با کاهش 5درصدی در ماه دسامبر، چندان بزرگ نیست. میزان پاخور در خیابان‌های خرید در ژانویه 2.3درصد کاهش یافت و البته در مقایسه با افت 4.2درصدی در دسامبر، روند افزایشی را نشان می‌داد.

درمورد فضاهای باز خرده‌فروشی هم داستان مشابهی شکل گرفت؛ کاهش 1.8درصدی در ژانویه در مقایسه با سال قبل و البته بهبود اوضاع در قیاس با رکود 4.8 پاخور در دسامبر. بازدید از مراکزخرید در ژانویه 5درصد کاهش یافت که نسبت‌به کاهش 7.4درصدی ثبت‌شده در دسامبر بهبود یافته است. 

 

 

همه کشورهای بریتانیایی سال به سال شاهد کاهش میزان پاخور بودند و انگلیس با 2.6درصد کمترین افت را ثبت کرد، پس از آن اسکاتلند با 2.7درصد، ولز با 4.5درصد و ایرلند شمالی با 6.8 در رده‌های بعدی قرار گرفتند. هلن دیکینسون، مدیر اجرایی کنسرسیوم خرده‌فروشی بریتانیا (BRC) گفت: «افت پاخور در ژانویه شیب تندی داشت؛ البته با سرعت کمتری نسبت‌به دسامبر. به نظر می‌رسد بسیاری از مصرف‌کنندگان به‌ویژه روی معاملات متمرکز شده‌اند، زیرا پاخور در نیمه اول ماه با فروش در ژانویه افزایش یافته است.

 

 

بااین‌حال در اواخر ماه ژانویه، خریداران کمتری به بازار خرید آمدند زیرا هوای طوفانی منجر به کاهش چشمگیر تردد در مراکز خرید و خیابان‌های بزرگ شد. خرده‌فروشی نقشی حیاتی در هر جامعه‌ای ایفا می‌کند؛ از تامین کالاهای موردنیاز ما گرفته تا مشاغل محلی و سرمایه‌گذاری. همان‌طور که ما به سمت آینده‌ای با مهارت بالاتر و تغییر شکل دیجیتالی حرکت می‌کنیم، نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر در هر بخش از بریتانیا وجود دارد. این حیاتی است که دولت راه‌هایی برای بارور کردن پتانسیل کامل صنعت خرده‌فروشی و افزایش سرمایه‌گذاری موردنیاز برای تقویت رشد اقتصادی محلی و ملی بیابد

منبع: Retail-week.com

تگها : اقتصاد , خرده فروشی , مراکزخرید , سرمایه گذاری , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , خرید

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان