«همکاران سیستم» تکیه‌گاهی مطمئن برای کسب‌وکارها

«همکاران سیستم» تکیه‌گاهی مطمئن برای کسب‌وکارها
«همکاران سیستم» تکیه‌گاهی مطمئن برای کسب‌وکارها

همکاران‌سیستم یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نرم‌افزاری بخش خصوصی کشور است و با عرضه‌ راهکارهای هوشمند نرم‌افزاری به کسب‌وکارها در اندازه‌های مختلف (شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ، متوسط و کوچک) و در صنایع گوناگون، همراه آن‌ها در پیشبرد و توسعه‌ سریع‌تر کسب‌وکارشان است. گفت‌وگویی با محمد عزیزاللهی، مدیرعامل این مجموعه ترتیب داده‌ایم که از نگاهتان می‌گذرد.

لطفا بیوگرافی کوتاهی از سوابق فعالیت‌تان در این حوزه برای مخاطبان ما ارائه دهید؟

محمد عزیزاللهی هستم. در سال۱۳۸۰، به‌عنوان کارآموز عضو خانواده همکاران‌سیستم شدم و پس از کسب تجربیات‌ موفق در مسئولیت‌های مختلف، از کارشناس سخت‌افزار و استقرار تا سرپرستی پشتیبانی، مدیریت سپیدار سیستم و معاونت اجرایی مدیرعامل در امور مشتریان و شرکت‌ها، درنهایت به‌عنوان عضوی از هیات‌مدیره همکاران‌سیستم فعالیتم را ادامه داده و از مهرماه 1400 به‌عنوان مدیرعامل مشغول به کار هستم.

با توجه به قدمت شرکت شما از آغاز شکل‌گیری شرکت «همکاران‌سیستم» برای‌مان بگویید.

همکاران‌سیستم در سال۱۳۶۶، با ۱۲۰هزار تومان سرمایه و ازسوی جمع سه‌نفره‌ محمود نظاری، شهریار رحیمی و همایون حریری کار خود را آغاز کرد و از همان ابتدا برای مکانیزه کردن فرآیندهای سازمانی، با عرضه‌ نرم‌افزارهای کاربردی، استفاده از کامپیوتر و نرم‌افزار را در کسب‌وکارهای ایرانی به جریان انداخت. امروز، همکاران‌سیستم بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری بخش خصوصی کشور است و با عرضه‌ راهکارهای هوشمند نرم‌افزاری به کسب‌وکارها در اندازه‌های مختلف و در صنایع گوناگون، همراه آنها در پیشبرد و توسعه‌ سریع‌تر کسب‌وکارشان است.

 

 

شما در تمامی این سال‌ها یکی از شرکت‌های نرم‌افزاری پیشرو در توسعه سهم بازار بودید، با توجه به اینکه در کشور ما تعداد شرکت‌های نرم‌افزاری کم نیست، این رشد سریع چگونه شکل گرفته است؟

ما به‌دنبال این هستیم که با ارائه راه‌حل‌های متناسب با نیاز بازار و مبتنی بر دانش و تکنولوژی‌های روز، نقش تسهیلگر را در حل مشکلات مشتریان ایفا کنیم.

همکاران‌سیستم همواره آماده سرمایه‌گذاری در بازار بوده و علاوه‌بر تولید نرم‌افزارهای جدید، نرم‌افزارهای قبلی خود را نیز به‌روز نگه داشته است. استفاده از نیروی متخصص و خلاق در کنار دانش روز و تجربه‌های موفق دنیا به ما کمک می‌کند تا درنهایت محصولات نرم‌افزاری دقیق، به‌روز و کامل را در اختیار مشتریان خود قرار دهیم.

همکاران‌سیستم به‌دنبال چه وجه تمایزی از دیگر شرکت‌های نرم‌افزاری است؟

تمرکز اصلی ما روی حفظ اصالت، دقت و پاسخگو بودن است و به نظرم وجه تمایز همکاران‌سیستم تا امروز، تخصص، عمق شناخت از بازار، جامعیت راهکارها و مهم‌تر از همه، درنظرگرفتن منافع و ایجاد ارزش برای مشتری بوده و هست.

به‌عنوان یک شرکت نرم‌افزاری، آیا توانسته‌اید به تمام نیازهای فعالان بخش‌های مختلف این صنعت پاسخ دهید؟

ما درنظر داریم که پاسخگوی بخش‌های مختلف بازار باشیم و بتوانیم راهکارهای خود را به شکل صنعت‌محور عرضه کنیم. پوشش امروز راهکارهای ما در صنایع مختلف، به نسبت گذشته بسیار بالاتر است اما قطعا نمی‌توانم بگویم پاسخگوی همه نیازهای فعالان هستیم. ما این پاسخگویی را در قالب مسیری می‌بینیم که به‌طور مستمر در آن حرکت کرده و پیش می‌رویم.

درباره راهکارهای ابری همکاران‌سیستم برای مخاطبان‌مان توضیح دهید.

راهکاران ابری یک راهکار نرم‌افزاری ERP بر بستر رایانش ابری است که با استفاده از آن، هزینه‌های سرور و سخت‌افزار مقرون‌به‌صرفه شده و سازمان‌ها می‌توانند متناسب با نیاز خود، هزینه اشتراک نرم‌افزار را پرداخت کنند. از مهم‌ترین مزایای راهکاران ابری می‌توانم به یکپارچگی، به‌صرفه بودن، دسترسی به اطلاعات سازمان بدون محدودیت زمانی و مکانی و افزایش امنیت اطلاعات اشاره کنم.

به نظر شما به‌لحاظ نرم‌افزاری شرکت‌های ما به این بلوغ رفتاری و عملکردی رسیده‌اند که بتوان عنوان کرد بازار ما نیازی به نرم‌افزارهای خارجی ندارد؟

بله، به نظر من، شرکت‌های نرم‌افزاری ما، هم از بعد تکنولوژی و هم از بعد طراحی، راهکارهای مناسبی دارند که در همه بازارهای کوچک و بزرگ، تا حد بسیار خوبی پاسخگوی نیازمندی مشتری هستند.

در سال‌های گذشته و با بروز بحران کرونا بسیار گفته می‌شود سهم تجارت الکترونیک در کسب‌وکارها افزایش یافته، به نظر شما سهم زیرساخت‌های نرم‌افزاری در این جهش چقدر بوده است؟

قطعا نرم‌افزارها در این زمینه نقش بسیار تاثیرگذاری داشتند. درواقع وجود این زیرساخت‌ها، هم از زاویه پلتفرم و زیرساخت‌های ارتباطی و هم نرم‌افزارهایی که بر این بستر کار می‌کنند، برای فعالیت گسترده در شبکه اینترنت نقش تاثیرگذاری دارد و بدون آنها رسیدن به تجارت الکترونیک و اقتصاد دیجیتال مقدور نیست.

به نظر می‌رسد امروز، تمام شرکت‌های فعال در صنعت خرده‌فروشی به نحوی اطلاعات را جمع‌آوری کرده‌اند ولی گرفتن استخراج گزارش‌های تحلیلی که در تصمیم به آنها کمک کند همچنان نقطه ضعف محسوب می‌شود. شما چگونه با این چالش مقابله می‌کنید؟

برای تصمیم‌گیری در حوزه خرده‌فروشی، علاوه‌بر ثبت دقیق اطلاعات فروش و مشتریان، نیاز است تا بر جوانب دیگری از کسب‌وکار نیز تسلط وجود داشته باشد. در اکثر سازمان‌هایی که به ما مراجعه می‌کنند، معمولا نبود یک راهکار یکپارچه باعث شده تا توان افراد کلیدی سازمان صرف ثبت و ضبط اطلاعات بخش‌های مختلف شود، درحالی‌که با یک راهکار یکپارچه، اطلاعات به‌شکل اتوماتیک و با حداقل کنترل‌ها و صرف زمان ثبت می‌شوند. عملا ما با راهکار جامع خود، ظرفیت افراد کلیدی سازمان را خالی می‌کنیم تا بتوانند براساس گزارش‌ها و شاخص‌های کلیدی، تصمیمات صحیح را در زمان مناسب اتخاذ کنند.

 

 

از نظر شما، نفوذ شبکه‌های اجتماعی و گسترش پلتفرم‌های فروش آنلاین برای کسب‌وکار تهدید محسوب می‌شود یا فرصت؟

این شبکه‌ها و پلتفرم‌ها قطعا یک فرصت مناسب هستند که جدی نگرفتن آنها به‌ویژه در صنعت خرده‌فروشی، می‌تواند تهدیدی جدی برای فعالان باشد. کسب‌وکارهایی که به این پلتفرم‌ها توجه می‌کنند، با فرصت‌های زیادی روبه‌رو هستند که ارتباط نزدیک با مشتریان یکی از مهمترین آنهاست.

یکی از نیازهای جدی کسب‌وکارهای ما باشگاه مشتریان است، شما در این حوزه چه خدمات قابل ارائه‌ای به فعالان صنعت دادید؟

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های راهکار خرده‌فروشی ما، باشگاه مشتریان است که اتصال این باشگاه به نرم‌افزارهای خرده‌فروشی، امکانات زیادی را در اختیار کسب‌وکارهای این صنعت قرار می‌دهد. موضوع بعدی دسترسی به داده‌های مشتریان است. در دسترس بودن اطلاعات و بازبودن فضا برای ساخت گزارش‌ها و KPI های مختلف، این امکان را فراهم می‌کند تا هر کسب‌وکاری، مبتنی بر شاخص‌های خود بتواند سیاست‌های باشگاه مشتریان را تنظیم کند. این امکان در باشگاه مشتریان منعطف راهکاران قابل پیاده‌سازی است.

شما در توسعه نرم‌افزار علاوه‌بر رصد ترندها، نیازهای روز بازار و نیازهای اختصاصی هر یک از مشتریان، آیا فاکتورهای دیگری را برای توسعه محصول در نظر می‌گیرید؟

ما همواره علاوه‌بر پاسخگویی به نیاز بازار، تجربه‌های موفق نرم‌افزاری در سطح دنیا را نیز رصد می‌کنیم تا براساس آنها یادگیری داشته و در صورت نیاز، برای پیاده‌سازی آنها برنامه‌ریزی کنیم. همچنین اشراف همکاران‌سیستم به فرآیندهای کسب‌وکاری مشتریان، باعث می‌شود تا برای استفاده بهتر از نرم‌افزار و همچنین تولید امکانات جدید برای تسهیل فرآیندهای اجرایی، پیشنهادهایی به مشتریان داشته باشیم.

اگر عملکرد شایان‌توجهی از شرکت «همکاران‌سیستم» وجود دارد که تابه‌حال آنطور که باید به آن توجه نشده است، بفرمایید.

همکاران‌سیستم برای پاسخ‌گویی سریع‌تر به نیازهای خاص مشتریان خود، اقدام به راه‌اندازی «اکوسیستم بازار» کرده که در آن از ظرفیت شرکت‌های توسعه‌دهنده‌ نرم‌افزار استفاده می‌کند. بازار به‌عنوان اولین مارکت پلیس نرم‌افزاری کسب‌وکار؛ بستری برای ارائه محصولات متنوع و یکپارچه با راهکاران است که بین توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای سازمانی و مشتریان ما ارتباط ایجاد می‌کند و هدف نهایی آن متناسب‌سازی حداکثری راهکارهای موردنیاز مشتریان است.

تگها : خرده فروشی , نرم افزار , سرمایه گذاری , صنعت خرده فروشی , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , تکنولوژی , تجارت الکترونیک , همکاران سیستم , توسعه , سخت افزار

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان