گزارش آماری از میزان تعطیلی خرده‌فروشی‌های معتبر‌

گزارش آماری از میزان تعطیلی خرده‌فروشی‌های معتبر‌
گزارش آماری از میزان تعطیلی خرده‌فروشی‌های معتبر‌

خرده‌فروشان ایالات متحده در مجموع تقریباً 5500 فروشگاه را در سال 2023 تعطیل کردند و  برندهای بزرگی مانند Bed Bath & Beyond، Walgreens و Rite Aid پیشتاز این عرصه نام داشتند.

تعطیلی، طیف وسیعی از فروشگاه‌های لباس گرفته تا فروشگاه‌های تخفیف‌دار و داروخانه‌ها را تحت تأثیر قرار داد زیرا تجارت آمریکا به طور فزاینده‌ای، آنلاین شده. در چنین شرایطی بخش فیزیکی بیشترین ضربه را خورد و بیش از 30 درصد از تعطیلی‌ها را به خود اختصاص داد؛ بیش از دو برابر نسبت به سال 2022.

بسیاری از خرده‌فروشان، مانند Bed Bath & Beyond و Tuesday Morning در سال 2023 ورشکست شدند و تقریباً تمام فروشگاه‌هایشان را تعطیل کردند. سایر خرده فروشان، مانند Signet Jewelers، تعطیلی خود را در نسبتا با تاخیر اعلام کردند. بسیاری از خرده فروشان، مانند Walgreens به افزایش سرقت به عنوان توضیحی برای کاهش سود و تصمیم خود برای بستن فروشگاه‌ها اشاره کردند. براساس آخرین برآوردهای شرکت مشاوره Coresight Research، مجموع تعطیلی ها 5463 بود و  افزایش 30 درصدی نسبت به سال 2022 داشت.Bed Bath & Beyond گزارش داد 866 فروشگاه را تعطیل کرده؛ بسیار بیشتر از هر خرده فروش دیگری. این برند در ماه آوریل اعلام ورشکستگی و همه فروشگاه‌های خود را تعطیل کرد.Walgreens با بستن حدود 505 فروشگاه و کاهش مجموع فروشگاه‌های خود به 8880 در رتبه دوم قرار گرفت.در ماه ژوئن، برندهای بهداشتی و درمانی، درآمد اندکی را به دلیل کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده و درآمد حاصل از واکسن‌های کووید، گزارش کردند.

 

 

Rite Aid همچنین 470 فروشگاهش را در سال گذشته تعطیل کرد. CVS  ، 279 فروشگاه را بست و تعداد کل فروشگاه‌هایش را به 7501 رساند. تقریبا صد مورد از بسته شدن فروشگاه‌ها در سال گذشته توسط فروشنده لباس عروس David's Bridal رقم خورد. Family Dollar و Dollar Tree مجموعا 209 فروشگاه را تعطیل کردند. این 2 خرده فروش در سال گذشته 1599 فروشگاه افتتاح کرده بودند. در حالی که تعطیلی‌ها در سال 2023 به بالاترین سطح خود از زمان همه‌گیری کرونا رسیده، افتتاحیه‌ها هم به خوبی افزایش یافته. در سال گذشته، خرده فروشان در مجموع 5837 فروشگاه افتتاح کردند.

Bed Bath & Beyond  با 886 فروشگاه بسته شده

پس از اینکه Bed Bath & Beyond در اوایل سال گذشته اعلام ورشکستگی کرد، مالکیت معنوی آن توسط Overstock.com به قیمت 21.5 میلیون دلار خریداری و اعلام شد فعالیتش در دنیای دیجیتال ادامه دارد. حدود 120 مکان Buybuy Baby هم در این فرآیند تحت تأثیر قرار گرفتند.Bed Bath & Beyond این نام تجاری را به طراح لباس نوزاد در نیوجرسی به نام Dream on Me Industries فروخت که یک فروشگاه کوچک و یک سایت تجارت الکترونیک دارد.

Christmas Tree Shops با 82 فروشگاه بسته شده

 این خرده‌فروش فصلی که در سال 1970 در کیپ کاد ماساچوست تأسیس شد، ماه اوت ورشکست شد.در این روند، تمام فروشگاه‌های خرده فروشی این برند در سراسر شمال شرق به پایان راه رسیدند. Christmas Tree Shops 45 میلیون دلار وام گرفت اما به دلیل کاهش فروش نتوانست بازپرداخت را انجام دهد. صدها کارمندی که در دفتر مرکزی و فروشگاه‌هایش کار می‌کردند و در جریان تعطیلی‌ها بیکار شدند، ادعای خسارت کردند.

 

 

Party City  با  65 فروشگاه بسته شده

پارتی سیتی، خرده‌فروش مستقر در نیوجرسی در ماه اکتبر از ورشکستگی خارج شد اما سال گذشته 65 شعبه را تعطیل کرد. این برند در ماه اکتبر از ورشکستگی بیرون آمد اما سال گذشته 65 شعبه را بست. party city ژانویه گذشته درخواست ورشکستگی داد و یک ماه بعد اعلام کرد در مجموع 22 فروشگاه در سراسر کشور را به پایان راه می‌رساند و هر چند پس از تشکیل پرونده از ورشکستگی نجات یافت اما در مجموع  درهای حدود 65 فروشگاه خود را در سال گذشته بست.

Signet Jewelers با 95 فروشگاه بسته شده

خرده فروش جواهرات در ماه ژوئن گفت فروشگاه‌هایی که انتظارات جهت بهره‌وری را برآورده نمی‌کنند، می‌بندد. جوآن هیلسون، مدیر ارشد مالی برند در آن زمان اعلام کرد بیشتر این تعطیلی‌ها بر مکان‌های سنتی مراکز خرید تأثیر گذاشته است.

Walgreens با 505 فروشگاه بسته شده

Walgreens تقریباً 9000 فروشگاه دارد اما 505 فروشگاه را در سراسر کشور می‌بندد.Walgreens  اعلام کرد قصد دارد بیش از صد فروشگاه از تقریباً 9000 فروشگاه خود را در ایالات متحده در طول سه‌ماهه سوم سال مالی خودش تعطیل کند. فروشگاه‌های تعطیل شده در نیویورک، مینه سوتا، ورمونت، آلاباما و فلوریدا قرار داشتند.

منبع: Dailymail

تگها : خرده فروشی , فروشگاه , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , برند , فروش آنلاین

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان